7. 1. Tauplitz 2018

7. – 12. 1. 2018 proběhne lyžařský výcvikový kurz v Rakousku pro žáky 4. – 9. třídy

Náš tým

Neděle 7. 1. 2018

Pohled na Tauplitz zde ( webová kamera).

• 16:45 – výprava dorazila v pořádku do Tauplizalm – v tuto chvíli se přendavají věci z autobusu na rolby a všichni se přemístí do chaty
  • všude hromady sněhu – teploty se pohybují kolem 0°C
  • večeře: uzené maso, bramborová kaše, ananasový kompot, buchta. .

Pondělí 8. 1. 2018

– ukázka režimu dne:

• budíček v 7:30 hod.
  • snídaně v 8:05 hod. – formou švédských stolů
  • v 9:00 hod. je sraz před chatou a lyžování do cca 12:30 hod.
  • od 12:30 do 13:30 – oběd
  • od 14:00 o do 16:00 hod. – odpolední lyžování
  • Hlášení zdravotní služby:

„První den se obešel bez závažnějších masakrů, ošetřili jsme jedno zápěstí, jedna záda a jedno drobné zvracení. Záchvat migrény byl ošetřen svépomocí zkušené pacientky. Prozatím jsme vystačili s růžovým štěstím v masti a dobrým slovem. Epidemiologická situace je prozatím příznivá.“

• Báseň na dobrou noc – Adélka a Sárinka

Včera jsme konečně přijeli,

v noci jsme  moc nespali.

Pozdě jsme šli spát,

chtělo se nám totiž hrát.

Nakonec jsme  poslechli,

do postelí zalehli.

Horší bylo vstávání,

k tomu stihnout snídani.

Lyže, snowboardy jsme nandali,

na sjezdovkách všichni padali.

Polévku jsme snědli rádi,

s kuchaři jsme kamarádi.

Odpoledne nebylo moc dlouhé,

dvě hodiny to byly pouhé.

Po večeři nastalo bodování,

nefér to bylo rozhodování.

Patřilo nám deset bodů,

Zlosyn dal nám nulu.

Dobrou.

Úterý 9. ledna 2018

• dnes se teplota pohybuje kolem 2-3°C, je zataženo, vítr
  • na odpoledne hlásí déšť – tak uvidíme…
  • Hlášení zdravotní služby: Krom velmi nepříznivých podnebných podmínek jsme absolvovali jedno kraniocerebrální a jedno maxilofaciální poranění způsobené srážkou dvou lyžařek v ukrutné rychlosti. Následné sledování a zhoršování stavu obou poraněných  vyústilo v transport vozidlem záchranné služby do Landesklinikum v Bad Aussee, kde potvrdili původní diagnózu zdravotníka zájezdu, který diagnostikoval vysokorychlostní střet dvou tvrdohlavých kamarádek s otokem postižených partií, bez trvalých následků.  Obě oběti mohutné kolize se vzpamatovaly z posttraumatické stresové reakce (dle televize Nova by se jednalo o ŠOK) a po poskytnutí psychosociální intervence radostně povečeřely a mohou již zítra absolvovat standardní výcvik v plném nasazení. Rodiny a státní zastupitelství byli informováni. Naražené končetiny a kolena byly standardně řešeny růžovým štěstím v masti. Epidemiologická situace zůstává nadále příznivá
  • Zpráva osmé třídy ze dne 9.1.2018: Dnešní ráno začalo velmi hekticky, když náš  zodpovědný team kantorů a pomocných sil – instruktorů při večerním polemizování zapomněl určit budíček. Dále přišlo nehezké zjištění, že si lanovky dávají pro dnešní den volno kvůli nepřejícímu počasí v podobě větrných poryvů a nečekaného odpoledního deště. Což zapříčinilo: několik pádů a také naprosté vyčerpání všech zúčastněných při šlapání neskutečně strmého (90 stupňů) kopce (zejména pana Dana a jeho ,,početného“ družstva). Při odpolední ,,odpočinkové“ jízdě do údolí městečka Tauplitz nám ještě více nepřálo počasí, které bylo žáky 8. A označeno za naprosto nepřijatelné k jízdě na tak ,,vysokorychlostním“ sněhu. Pro některé žáky to byl velmi traumatický den, ale dobře skončil. S láskou vaše milovaná 8. A

Jídelna

Úklid pokojů

Lyžování

Středa 10. ledna 2018

• dnes 0°C , polojasno – odpoledne má být jasno
  • do 12:00 hod. budeme lyžovat – odpoledne odpočinkový půlden
  • ve 13:00 hod. se vydáme všichni lanovkou do Tauplitzu

Zpráva 9. třídy

Dnešní budíček pokoje 206 byl výjimečný.  Celá 9. A zazpívala spolužákovi k patnáctým narozeninám. Dostal růžovou narozeninovou čepičku od Klárinky. Poté jsme se už jen klasicky jako každé ráno nasnídali a vyjeli na svah. Začalo to velkými pády, naraženými kostrčemi a odřenými koleny –  výběrem sjezdovek pan učitel opět nezklamal. Zdolávání svahu samozřejmě nemohlo skončit bez problému. Na chatu jsme dojeli jako poslední a s časovým skluzem. Poté jsme vyrazili na výlet. Bez strkání a shazování se do sněhu by to samozřejmě nebylo ono. V Tauplitzu jsme se posilnili a doplnili zásoby Almdudlerů. Nechyběla ani závěrečná koulovačka před chatou. Večer jsme strávili hraním ping-pongu, černých historek a svěřováním nejtajnějších tajemství. Velice se těšíme na zítřejší dopoledne, které strávíme padáním na snowbladech.

9.A Klárinka a Kryštůfek

•    Zpráva zdravotní službyDnešní den jsme naštěstí absolvovali bez mimořádné události s hromadným postižením zdraví, návštěvy zdravotnických zařízení či podobných zpestření. Několik zhmožděnin všeho druhu bylo ošetřeno zvyklým způsobem. Bolavá ouška a bříško zhodnotíme v ranních hodinách  .

Čtvrtek 11. ledna 2018

• -4°C – polojasno
  • dnes budeme dle denního harmonogramu lyžovat celý den
  • Hlášení 7. A – čtvrtek 11. 1. 2018Dnešní budíček nebyl příliš hlasitý, proto většina z nás málem propásla snídani. Po vydatné snídani jsme se připravili a šli jsme na svah. Vše probíhalo v pořádku, protože bylo krásné počasí a sjezdovky byly dobře upravené. Většina dětí jezdila klasicky na lyžích nebo na snowboardech. Jen několik „vyvolených“ si mohlo vypůjčit snowblady. Před polednem jsme všichni přijeli na chatu na polévku, ale pár učitelů si ještě vyjelo na jízdu. Když ovšem přijeli, paní učitelka Kratochvílová zjistila, že nepřišla v čas na její oblíbenou gulášovou polévku, proto byla velice zklamaná… Po zhruba hodinové pauzičce jsme znovu vyjeli na svah. Děti si snowblady vyměnily s někým jiným, takže proběhlo vyměňování žáka za žáka do lyžařských družstev. Sjezdovky nebyly zmrzlé ani na nich nebyl nahrnutý sníh, takže se lyžovalo stále krásně. Po 15. hodině se všichni začali sjíždět na chatu. Následoval poměrně dlouhý odpočinek. Večeře skoro všem chutnala. Pak bylo bodování. Obzvláště překvapený byl pokoj 213, protože dostal neuvěřitelných 8 bodů! V 19:30 nastalo vyhlášení ceny „Nejlépe uklizený pokoj 2018“ a byly nám poskytnuty informace k zítřejšímu odjezdu zpět do Čech. Vítězové ceny si došli pro cenu, kterou byl nanuk. Rozešli jsme se do pokojů a začali jsme si balit kufry, abychom toho na zítřek neměli moc.7.A – Martínek, Silvinka, Hanča, Adámek a Zuzanka
  •  Hlášení zdravotní služby

Dnešní den byl překrásný, slunný, optimistický, sjezdovky dokonale upravené, sníh hebký. Přesto jsme ošetřili enormní množství zhmožděnin, distorzí a bolestí všech možných kostí, kloubů a končetin. Spotřeba obvazového materiálu a nesteroidních antiflogistik byla dnes na úrovni spotřeby tankové divize nasazené v boji. Pokud bychom takto pokrač ovali dále, lékárna bude spotřebována nejpozději do 2 dnů. Epidemiologická situace setrvale příznivá, bolesti v krku pouze u jedné osoby, zvracení jediněle.

Pátek 12. ledna 2018

• teplota  -5°C; zataženo
  • všichni teď ráno jdou na snídani, potom se budou předávat pokoje/ věci budou mít děti uskladněné v jídelně/
  • lyžovat se bude do 11:30 hod.
  • předpokládaný odjezd cca ve 13:30 hod.
  • předpokládaný návrat mezi 18:30 – 19:00 hod.

Zprávy budeme upřesňovat.

– 17 hod. – výprava je v Čechách

– 17:45 – projíždí České Budějovice

Konečný čas příjezdu cca v 18:15 hod.

Informace k lyžařskému výcviku v Tauplitz zde