Sobota 12. listopadu 2022

6. den - loučení a cesta domů

Všichni se v pořádku sešli na letišti a následovalo loučení. Po mezipřistání v Zurichu, kde stráví dlouhých 5 hodin (děti jsou poučené o tom, že si mají vypnout ve Švýcarsku datový roaming a připojit se případně na letištní WI-FI), poletí domů....
Vzhledem k ranní lokální bouřce nad Valencií jsou všechny odlety zpožděné minimálně o 2 hodiny. V souvislosti s velkou časovou rezervou v Zürichu je to však jedno...(zatím)
Fotky z dnešního dne nabyly na ceně v okamžiku, kdy letištní personál přikázal paní učitelce vše smazat :))
13:30 - odlet je plánován nejdříve ve 14:00 (tak snad to vyjde).

Nevyšlo to :(

Odlet do Zürichu se posunul na 16:00, děti dostaly 12€ voucher na jídlo a my komunikujeme se Student Agency další postup...
Změna - odlet se posouvá na 17:00, další spoj do Prahy letí až zítra v 7:00. Jídlo a nocleh musíme řešit až v Zürichu.
- 16:45 - děti mají nad očekávání dobrou náladu,
            - chaos a masy lidí, kterým zrušili lety, se nahromadily na letišti a ve vlnách se přesouvají z místa na místo
            - děti již prošly několikrát odbavovací procedurou, stává se jim z toho rutina
            - z velkých zavazadel (které jim letiště neočekávaně po zrušení a "přebukování" letu poslalo na výdejní pás) všichni vysvobodili kartáčky na zuby, prádlo, trička na převlečení a opět je složitým mechanismem (5 minut/osoba) odbavili
            - na obrazovce je odlet do Zürichu plánován na 17:04...uvidíme
17:10 - všichni jsou v pořádku a sedí v letadle směr Zürich!
20:15 - výprava je v Zürichu, na děti a paní učitelky čeká 7 dvoulůžkových pokojů v hotelu, ale ještě předtím vydatná večeře
          - v tuto chvíli se vyřizuje cestovní pojištění na zítřejší den (Kdo si na to vzpomněl? Nemáme říkat, takže díky!)
21:00 - jestli si někdo myslel, že cesta je cíl, tak dnes jsme v cíli (viz foto)

Předem chci říci, tento den byl myšlen poslední ale když dočtete do konce, shodnete se s náma že tenhle rozhodně poslední není. Ráno jsme se každý probudil, dobalil zbytek kufru a vyrazil na poslední jízdu se svým Španělským kamarádem. Cesta autem se ze začátku zdála taková normální, v Saguntu bylo mírně zataženo. No já osobně bych dodala, že ta černota nad Valencií už se mi ze začátku nelíbila. A je to tak, bouřka a kroupy. V 8:25 jsme se všichni sešli trošku mokří, vyfotili poslední skupinovou fotku a šli jsme (někdo i se slzama v očích) na odbavení kufrů a nakonec jsme všichni prošli i kontrolou příručního zavazadla. Jedna z paní učitelek strašila že nestihneme let a tak jsme se po lehkém nákupu a někdo skoro bez peněz posadili před náš gate do rušné chodby. Už v tu dobu jsme věděli, že ty lety které měly odlétat už nad ránem neodletěly, popřípadě byly zrušeny. A tak jsme seděli v té rušné uličce, s vědomím že letadlo poletí pozdě, ale taky s pocitem, že máme plno času protože za normálních okolností bychom čekaly pět hodin v Zurichu. Po dvou hodinách čekání (cc. 12:00) už jsme toho ale měly dost ale ve 14:00, po pěti a půl hodinách na letišti nám oznámí zrušený let s náhradním v 17:00, tedy v dobu, kdy bychom už měly odlétat z Zurichu a druhý náhradní let nám padl až na zítra, tedy v neděli v půl osmé ráno. Po dlouhém zjišťování jiných možností, toho, co bude dál až po spaní na letišti jsme si museli dojít pro naše už dávno ODBAVENÉ kufry a tam jsme si vybrali nejnutnější věci pro přenocování i na sedačce či zemi letiště a to bez kufru. Po DRUHÉM o odbavení kufrů a následného druhého kontolování našich příručních zavazadel jsme se dostali zase zpět na původní místo, kde už jsme tak dlouho předtím čekali. Letadlo už s námi ale naštěstí odletělo v pořádku. Přiletěli jsme do Zurichu po 19-té hodině a se zbytečným strachem s přicházející noci na letišti jsme se vydali řešit ubytování. Naštěstí tu měli luxusní hotel, který jsme na jednu noc využili. Nakonec vše dopadlo dobře a my jsme si prodloužili naší dovolenou o jednu noc ve Švýcarsku.

Kája

Pokud máte dlouhou chvíli, tak se podívejte na aktualizace zpráv a fotografií z předcházejícího dne.